Приватні компанії можуть розпочати розробку місячних родовищ вже через десять років

Аерокосмічний інженер Вільям Стоун, глава американської компанії Shackleton Energy, вважає, що настав час для освоєння нових ресурсів космосу, для цього потрібно вийти за межі низької навколоземної орбіти (ННО).

Перша зупинка - Місяць з його величезними ресурсами. «Виявлення багатих родовищ водню відкриє нам в буквальному сенсі цілу низку нових можливостей, - стверджує Вільям Стоун - Вперше вихід на космічний ринок стане воістину економічним, з’явиться багато фірм, які займатимуться космічним туризмом, прибиранням космічного сміття, заправкою супутників і міжпланетними подорожами».

Сьогодні піднятися з Землі коштує в середньому $ 40-50 тис. за кілограм. Зліт з поверхні Місяця обійдеться в 14-20 разів дешевше. Відповідно, зазначають експерти (Стоун, один із них), транспортування корисних матеріалів з нашого супутника буде надзвичайно вигідною справою. Фахівець вважає, що досить вкласти $ 20 млрд протягом десяти років у створення мережі станцій техобслуговування і заправки на низькій навколоземній орбіті (ННО) та Місяці - і місячні корисні копалини потечуть рікою.

Один з можливих наслідків - будівництво зовсім нового класу космічних апаратів, які будуть працювати тільки на ННО та за її межами. У вартість нинішніх кораблів закладається захист від опору атмосфери на високих швидкостях, тиску, сильної вібрації корисного вантажу, нагріву - і тим не менше все одно час від часу відбуваються катастрофічні збої, втрачається дороге обладнання, гинуть люди. А корабель, призначений для роботи виключно в космосі, буде набагато простіший.

Подальший план Стоуна передбачає установку в багатих льодом місячних кратерах роботизованих машин і створення паливно-переробних заводів, які будуть розтоплювати лід і очищати воду, а потім отримувати з неї водень і кисень. Перекис водню для ракетного палива - тільки частина вигоди.

Почати можна з того, щоб заощадити $ 1 млрд, відправивши на Місяць пілотований корабель, у якого палива буде тільки на старт і посадку. Екіпаж побудує базу за допомогою легких надувних конструкцій. Подальше життя людей залежатиме від їхніх навичок у виготовленні палива для повернення назад на Землю.  Зрозуміло, що державні компанії ніколи не підуть на це, проте це не стосується приватних компаній ...

 


Ключові слова: